VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

vydané spoločnosťou UNIO Consulting s.r.o.

pre účely poskytovania služby software (SaaS)

Platné od 25.5.2018


1. Spoločnosť UNIO Consulting s.r.o. je obchodná spoločnosť so sídlom Bakossova 3/C, 974 01 Banská Bystrica, IČO: 45 937 214, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 19279/S (ďalej aj ako „prevádzkovateľ“).

2. Spoločnosť UNIO Consulting s.r.o., ako prevádzkovateľ internetovej stránky www.rezervujsi.sk., poskytuje Software ako službu fyzickým osobám-podnikateľom a právnickým osobám na internetovej stránke www.rezervujsi.sk, a to v súlade s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“).

3. Software ako služba (ďalej len „SaaS“) je určená fyzickým osobám-podnikateľom a právnickým osobám (ďalej len „odberateľ“), ktoré prostredníctvom SaaS zabezpečujú prezentáciu a organizovanie nimi poskytovaných služieb pre svojich vlastných zákazníkov, pričom týmto zákazníkom je umožnený prístup k SaaS, a to za podmienok uvedených v samostatných pravidlách („Všeobecné podmienky používania portálu www.rezervujsi.sk pre registrovaných užívateľov“). Súčasťou SaaS je aj mobilná aplikácia s názvom „RezervujSi.sk“, na ktorej používanie sa primerane vzťahujú tieto VOP.

4. Prevádzkovateľ poskytuje SaaS za cenu, ktorej výška je uvedená v aktuálnom cenníku prevádzkovateľa. Odberatelia si môžu k SaaS z ponuky prevádzkovateľa objednať príslušný balíček doplnkových služieb (ďalej aj „doplnkové služby“), pričom doplnkové služby sú prevádzkovateľom spoplatnené v zmysle jeho aktuálneho cenníka.

Vznik zmluvného vzťahu

5. Zmluvný vzťah medzi prevádzkovateľom a odberateľom vzniká vytvorením užívateľského účtu odberateľa prostredníctvom registračného formulára na internetovej stránke prevádzkovateľa www.rezervujsi.sk a následnom overení registračného formulára, telefónneho čísla odberateľa a potvrdení súhlasu odberateľa s týmito VOP (ďalej aj „registráciaodberateľa“).

Účet na www.rezervujsi.sk

6. Odberateľ SaaS a podľa výberu odberateľa aj príslušnej doplnkovej služby/služieb, má po registrácii k dispozícii webové rozhranie (ďalej aj „užívateľský účet“).

7. Prevádzkovateľ  si vyhradzuje právo rozšíriť alebo upraviť akékoľvek informácie o službe odberateľa za účelom verného predstavenia služby a zabezpečenia aktuálnosti zobrazovaných údajov pre zákazníkov odberateľa.


Ochrana osobných údajov

8. Osobné údaje o odberateľoch, ktorí sú fyzickými osobami, prevádzkovateľ spracúva v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

9. Podmienky a účel spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom sú bližšie uvedené na internetovej stránke prevádzkovateľa v časti Informácie – Osobné údaje https://www.rezervujsi.sk/clanky/gdpr .                                                                             


Udelenie súhlasu s elektronickou fakturáciou


10. Odberateľ ako príjemca faktúr, akceptáciou týchto VOP udeľuje prevádzkovateľovi písomný súhlas so zasielaním faktúr v elektronickej forme (§ 71 ods.1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z.z.). Vydanie a prijatie elektronickej faktúry je zabezpečené prostredníctvom umiestnenia faktúry na bezpečnej web stránke prevádzkovateľa ako vyhotoviteľa faktúry. Prevádzkovateľ posiela odberateľovi oznámenie o vyhotovení faktúry formou e-mailu alebo
SMS správou a odberateľ na základe použitia prihlasovacieho čísla a hesla, za účelom preukázania svojej totožnosti na web stránke prevádzkovateľa, získa prístup k vyhotovenej faktúre. Integrita údajov zaslaná odberateľovi je zaručená počas komunikačnej výmeny. Elektronická faktúra, ktorou bude prevádzkovateľ odberateľovi fakturovať ceny za SaaS a doplnkové služby, bude umiestnená v užívateľskom účte odberateľa a uložená v priečinku „Faktúry“.


Platobné podmienky


11. Prevádzkovateľ poskytuje odberateľovi SaaS a príslušný balíček doplnkových služieb za cenu uvedenú v aktuálnom cenníku prevádzkovateľa a zároveň poskytuje odberateľovi, ktorý cenu za SaaS a príslušný balíček uhradil, užívacie práva počas doby, za ktorú odberateľ uhradil cenu za SaaS a príslušný balíček doplnkových služieb v zmysle aktuálneho cenníka prevádzkovateľa.

12. Odberateľ môže cenu za doplnkové služby uhradiť aj prostredníctvom Tatrabanka CardPay/ComfortPay platieb (bod 15 VOP).

13. Zaplatením ceny za SaaS a doplnkové služby sa rozumie pripísanie finančných prostriedkov na účet prevádzkovateľa.

14. Prevádzkovateľ prehlasuje, že SaaS ako aj doplnkové služby poskytuje bez právnych nedostatkov, a že je oprávnený poskytnúť užívacie práva na SaaS a doplnkové služby. Prevádzkovateľ prehlasuje, že bezchybný prístup na ním poskytovaný SaaS a doplnkové služby je kompatibilný s nasledovným programovým vybavením: internetové prehliadače Internet Explorer 9.x a vyšší, Mozilla Firefox aktuálna verzia, Chrome aktuálna verzia, Opera aktuálna verzia. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú odberateľovi zverejnením nesprávnych alebo neúplných informácií na internetovej stránke www.rezervujsi.sk.

15. Odberateľ môže cenu za SaaS a doplnkové služby uhradiť aj prostredníctvom Tatrabanka CardPay/ComfortPay platieb, a to za nasledovných podmienok:
15.1. V prípade, že odberateľ bude uhrádzať cenu za SaaS a doplnkové služby prostredníctvom Tatrabanka CardPay/ComfortPay platieb, odberateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že ide o opakované inkasné platby, pričom výška platby bude v súlade s cenníkom prevádzkovateľa (t. j. napr. mesačne, štvrťročne, polročne, ročne.)
15.2. Odberateľ zaškrtnutím políčka „súhlasím s úhradou prostredníctvom Tatrabanka CardPay/ComfortPay“ vyjadruje svoj súhlas s podmienkami uvedenými v bode 15.1 týchto VOP, na základe ktorého súhlasí s tým, aby sa takéto platby pravidelne z jeho účtu strhávali.
15.3. Odberateľ je oprávnený pravidelné inkasné platby Tatrabanka CardPay/ComfortPay zrušiť, a to tak, že si v užívateľskom rozhraní SaaS zvolí „zrušiť službu“.
15.4. Po vykonaní úhrady ceny za SaaS a doplnkové služby prostredníctvom Tatrabanka CardPay/ComfortPay platieb odberateľom, bude odberateľovi na jeho užívateľskom účte umiestnená elektronická faktúra, ktorá bude uložená v priečinku „Faktúry“.

16. Odberateľ je zároveň oprávnený vykonať zmenu ním zvoleného SaaS vrátane príslušného balíka doplnkových služieb, pričom na túto zmenu sa budú vzťahovať nasledovné podmienky:
16.1. Pri prechode odberateľa na drahší balík SaaS a doplnkových služieb sa aktuálny balík SaaS a služieb v rámci SaaS zruší a odberateľovi bude aktivovaný ním zvolený balík SaaS a doplnkových služieb.
16.2. Pri prechode odberateľa na lacnejší balík SaaS a doplnkových služieb, odberateľom požadovaná zmena bude v rámci SaaS vykonaná až začiatkom nového fakturačného obdobia, t. j. lacnejší balík SaaS a doplnkových služieb bude zrušený ku koncu fakturačného obdobia a zároveň bude aktivovaný nový balík SaaS a doplnkových služieb.

Rozsah užívania SaaS a doplnkových služieb


17. Odberateľ má právo SaaS a doplnkové služby užívať pre svoju potrebu za účelom, na ktorý boli SaaS a doplnkové služby navrhnuté (prezentáciu a organizovanie služieb poskytovaných odberateľom pre jeho vlastných zákazníkov). Spôsob užívania SaaS a doplnkových služieb je ďalej definovaný aj prostredníctvom licenčnej zmluvy.

18. Odberateľ nie je oprávnený využívať SaaS a doplnkové služby k zriadeniu vlastnej činnosti, ktorá by bola svojou povahou konkurenčnou činnosťou k činnosti prevádzkovateľa. Zriadenie alebo vykonávanie takejto činnosti je považované za závažné porušenie povinností odberateľa, ktoré bez ďalšieho zakladá právo prevádzkovateľa na odstúpenie od zmluvy.

19. Odberateľ nesmie využívať SaaS a doplnkové služby takým spôsobom, ktorý by viedol k porušeniu práva prevádzkovateľa alebo tretích strán, mohol by zapríčiniť znevýhodnenie ostatných odberateľov pri využívaní zdieľaných prostriedkov, mohol by viesť k porušeniu alebo poškodeniu prevádzky SaaS a doplnkových služieb. Za závažné porušenie povinnosti odberateľa je považovaný hlavne pokus o narušenie bezpečnosti nepretržitej prevádzky SaaS a doplnkových služieb.

Licenčné podmienky SaaS a doplnkových služieb


20. Odberateľ uskutočnením svojej registrácie na internetovej stránke www.rezervujsi.sk súhlasí s nasledujúcimi licenčnými podmienkami k software spoločnosti UNIO Consulting s.r.o.:
20.1. Spoločnosť UNIO Consulting s.r.o. je poskytovateľom a vlastníkom majetkových práv k software „SaaS rezervujsi.sk“ ako aj jeho doplnkovým službám (ďalej spolu aj ako „software“). Software je chránený autorským právom a obsahuje špecifické know-how prevádzkovateľa a je súčasťou obchodného tajomstva prevádzkovateľa. Ak odberateľ s licenčnými podmienkami nesúhlasí, registráciu na internetovej stránke www.rezervujsi.sk nevykoná.

20.2. Registrovaný odberateľ (ďalej aj „nadobúdateľ“), ktorý za SaaS a doplnkovú službu/služby uhradí cenu vo výške uvedenej v aktuálnom cenníku prevádzkovateľa, sa stáva počas obdobia, za ktoré boli cena za SaaS a doplnkové služby odberateľom uhradené, vlastníkom nevýhradnej licencie a získava oprávnenie SaaS a doplnkové služby užívať. Nadobúdateľ nemá povinnosť licenciu využiť a je poskytovaná bez územného obmedzenia počas doby, za ktorú odberateľ uhradil cenu za SaaS a doplnkové služby. Zánikom odberateľa ako nadobúdateľa neprechádza právo licenciu užívať na jeho právneho nástupcu.
20.3. Právom používať software sa rozumie nerušené užívanie software pre vlastnú potrebu nadobúdateľa. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody, ktoré vzniknú nesprávnym používaním software.
20.4. Odberateľ ako nadobúdateľ licencie nie je oprávnený licenciu poskytnúť tretej osobe, a to ani čiastočne, bez predchádzajúceho výslovného písomného súhlasu prevádzkovateľa. Nadobúdateľ nie je oprávnený žiadnym spôsobom zisťovať princípy vnútorného (programového) fungovania software, za účelom získania presných algoritmov, postupov, zdrojových kódov alebo iných programových prostriedkov, pričom týmto sa rozumie hlavne vykonávanie reverzného inžinieringu software a pod.
20.5. V prípade požiadaviek na zmenu software (napr. príslušných doplnkových balíkov služieb), ktorá má charakter zmeny parametrov súvisiacich s licenčnými podmienkami, napríklad rozšírenie funkcionality SaaS o nové moduly alebo komponenty (napr. aktivácia alebo zmena doplnkových balíkov služieb), navýšenie počtu licencovaných produktov, navýšenie počtu oprávnených odberateľov a pod. (ďalej len „rozšírenie licencie“), je táto zmena vyúčtovaná a špecifikovaná v súlade s aktuálnym cenníkom prevádzkovateľa a nadobúda platnosť okamihom úhrady ceny užívateľom/nadobúdateľom odberateľom za SaaS a doplnkové služby na účet prevádzkovateľa.
20.6. Rozšírením licencie sa tiež rozumie zriadenie práva na nové verzie software v rámci princípu údržby a aktualizácie produktu a zabezpečenie podpory s garantovanými parametrami.
20.7. Prevádzkovateľ má právo licenciu obmedziť alebo úplne zrušiť v prípade, že nedôjde k úhrade odmeny za príslušné fakturačné obdobie.

Poskytnutie podpory


21. Služba podpory je poskytovaná na emaile: podpora@rezervujsi.sk


Poskytnutie aktualizácie SaaS


22. Služba aktualizácie spočíva vo vytvorení a nasadení alebo uvoľnení novej, opravenej verzie SaaS a jej poskytnutí odberateľovi. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo vytvárať, nasadzovať a uvoľňovať aktualizácie podľa vlastného uváženia.


Dostupnosť SaaS


23. Dostupnosťou SaaS sa rozumie schopnosť SaaS reagovať na www adrese na jednotlivé http požiadavky odberateľa v rozumnom čase. Dostupnosť SaaS pre jednotlivé obdobie sa vypočíta z doby (ne)dostupnosti a celkovej doby obdobia a udáva sa v percentách, pričom do tejto doby nedostupnosti sa nezapočítava obdobie odstávky www adresy z dôvodu jej údržby, ako aj nedostupnosť www adresy z dôvodu útoku z internetu a pod. Predpokladaná dostupnosť SaaS by mala byť 90% ročne.



Odstávka a výpadky SaaS


24. Odstávkou služby sa rozumie situácia, kedy prevádzkovateľ služby vedome a plánovane vypne SaaS, ktorý je v dôsledku tohto čiastočne či celkom nedostupný za účelom napr. vykonania údržby systému, aktualizácie na novú verziu systému, zmeny v konfigurácii a podobne, ktoré nie je technicky možné alebo bezpečné vykonať počas prevádzky SaaS. Plánované odstávky sa nezapočítavajú do hodnoty dostupnosti služby za dané obdobie. Prevádzkovateľ má povinnosť informovať odberateľa o plánovaných výpadkoch najmenej 24 hodín vopred, pomocou správy zaslanej na jeho e-mail a do jeho užívateľského účtu.

25. Výpadkom SaaS sa rozumie situácia, kedy SaaS nie je nedostupný. Nedostupnosť SaaS znamená, že SaaS pri pokusoch odberateľa vstúpiť na www adresu SaaS sú opakovane zobrazované chybové hlásenia prehliadača typu „Nedá sa spojiť so vzdialeným serverom“, služba nevykreslí obsah stránky alebo server vypisuje chybové HTTP hlásenia (kód chyby 500, 503, 404) po dobu dlhšiu ako 10 minút. Celková dĺžka výpadku sa nezapočítava do hodnoty dostupnosti služby za dané obdobie.

Reklamácia


26. Odberateľ má právo reklamovať službu alebo software, a to v lehote bez zbytočného odkladu po zistení chyby. V prípade nedostupnosti služby je nutné uviesť obdobie, kedy k nedostupnosti došlo. Prevádzkovateľ má právo vykonať šetrenie reklamácie spôsobom vylučujúcim výpadok na strane internetového pripojenia odberateľa (interný monitoring služby, serverové logy a pod.) a takúto reklamáciu zamietnuť ako neoprávnenú. Odberateľom uplatnená reklamácia musí byť zrozumiteľná a musí obsahovať potrebné informácie pre identifikáciu konkrétnej služby. Reklamácia musí byť prevádzkovateľom vybavená bezodkladne, najneskôr však v lehote do 30 dní odo dňa jej písomného uplatnenia odberateľom. Reklamáciu služby je potrebné zaslať písomne elektronickou formou na e-mail: podpora@rezervujsi.sk, alebo v listinnej podobe na adresu sídla prevádzkovateľa.


Jednostranná zmena obchodných podmienok


27. Prevádzkovateľ môže kedykoľvek zmeniť tieto VOP, ako aj cenu za SaaS a jednotlivé balíčky doplnkovej služby, poskytnutie služby zálohy užívateľských dát a podobne. V rámci propagácie predaja SaaS a služieb poskytovaných na www.rezervujsi.sk je prevádzkovateľ zároveň oprávnený, nie však povinný, poskytnúť odberateľovi zľavu z ceny SaaS a jednotlivých balíčkov doplnkových služieb, služieb zálohy užívateľských dát, prípadne poskytnúť SaaS alebo jednotlivé vybrané služby bezodplatne.


Zasielanie technických systémových notifikácií a obchodných oznámení


28. Odberateľ udeľuje súhlas so zasielaním potrebných systémových správ, ktoré budú zasielané prostredníctvom SaaS a e-mailom (upozornenia na prekročenie kvót, oznámenia o stave SaaS, výpadkoch alebo iných administratívnych správ), správ z oddelenia podpory, a taktiež súhlasí so zasielaním obchodných oznámení.

Ukončenie služby


29. V prípade, ak odberateľ podstatným spôsobom poruší svoje povinnosti uvedené v týchto VOP, prevádzkovateľ má právo okamžite skončiť poskytovanie SaaS a doplnkových služieb.

30. Ukončenie poskytovania príslušnej doplnkovej služby nemá za následok ukončenie zmluvného vzťahu.

Ukončenie zmluvného vzťahu a zatvorenie užívateľského účtu


31. Odberateľ môže ukončiť zmluvný vzťah, a to tak, že si v užívateľskom rozhraní SaaS zvolí „uzatvorenie účtu“. Uzatvorením užívateľského účtu odberateľ automaticky stráca možnosť užívať SaaS ako aj prípadné doplnkové služby, pokiaľ boli aktivované. Účet užívateľa je možné zatvoriť jedine v prípade úhrady všetkých záväzkov odberateľa voči prevádzkovateľovi.


Vylúčenie zodpovednosti a náhrada škody


32. Prevádzkovateľ je oprávnený obmedziť či úplne pozastaviť poskytovanie SaaS ako aj doplnkových služieb v prípade, že tým odvráti vznik škody alebo zabráni trvaniu vzniku škody prevádzkovateľovi, odberateľovi alebo tretím stranám.

33. Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za mimoriadne, nepredvídateľné a nezavinené udalosti spôsobené tzv. vyššou mocou (vis maior), napr. živelná pohroma, revolúcia, vojna, policajné vyšetrovanie, výpadok cloudových služieb subdodávateľa prevádzkovateľa, útok na služby portálu www.rezervujsi.sk a pod.

34. V prípade prerušenia poskytovania SaaS a doplnkových služieb z dôvodu oneskorenej úhrady poplatku za SaaS a doplnkovú službu, nezodpovedá prevádzkovateľ za prípadné vzniknuté škody spôsobené napríklad stratou užívateľských dát, alebo nedostupnosťou SaaS a doplnkovej služby.

35. Odberateľ berie na vedomie, že vzhľadom k povahe služby (webová aplikácia verejne dostupná prostredníctvom internetu), nie je možné požadovať náhradu škody za únik citlivých dát vložených (umiestnených) do SaaS. V prípade, že odberateľ s vyššie uvedeným nesúhlasí, nesmie do služby citlivé dáta vôbec umiestňovať alebo môže používanie SaaS ukončiť.

36. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody spôsobené v dôsledku straty alebo odcudzenia prístupových údajov k užívateľskému účtu odberateľa.

Nahrávaný obsah


36. Odberateľ zodpovedá za všetky dáta, ktoré do SaaS a doplnkovej služby vkladá, resp. nahráva, pričom takto nahraté dáta odberateľom musia byť legálne a ich obsah nesmie byť v rozpore s platnými zákonmi na území SR. Odberateľ nesmie do SaaS nahrávať obsah, ktorý je v rozpore s dobrými mravmi; obsahuje erotickú/pornografickú tematiku; obsah, ktorý podnecuje k etnickej či rasovej neznášanlivosti; obsah, ktorý je spôsobilý akýmkoľvek negatívnym spôsobom zasiahnuť do základných ľudských práv a slobôd, ako aj zasiahnuť do dobrej povesti právnických osôb, vrátane obsahu, ktorý môže mať znaky nekalosúťažného konania. Porušenie povinností odberateľa uvedených v tomto bode VOP bez ďalšieho zakladá práva prevádzkovateľa na odstúpenie od zmluvy, titulom jej podstatného porušenia, a to bez akýchkoľvek nárokov na náhradu škody, prípadne akýchkoľvek iných náhrad.


Monitoring služby


37. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo monitorovania aktivít odberateľa súvisiacich s užívaním SaaS.


Povinnosti prevádzkovateľa


38. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečovať SaaS pred narušením jeho prevádzky treťou stranou alebo niektorým odberateľom. V prípade situácie, keď sa dostane do vzájomného konfliktu riešenie bezpečnosti a rozsahu ponúkaných služieb prostredníctvom SaaS, má prednosť bezpečnosť poskytovania služby.


Povinnosť odberateľa


39. Odberateľ sa zaväzuje platiť riadne a včas cenu za SaaS a doplnkové služby.

40. Odberateľ je povinný zabezpečiť prístupové údaje k užívateľskému účtu pred stratou, zneužitím a prístupom tretích osôb, a za týmto účelom prijať všetky nevyhnutné opatrenia.

41. Odberateľ má povinnosť pravidelne kontrolovať stav svojho užívateľského účtu pre prípad, že správy zasielané na e-mail odberateľa nebudú doručené.

42. Odberateľ má povinnosť zaistiť dodržiavanie týchto VOP u všetkých jeho užívateľov, ako napr. zamestnancov a pod.

Sankcie


43. Pre prípad porušenia povinnosti odberateľa, uhradiť prevádzkovateľovi riadne a včas cenu za SaaS a objednaný balík doplnkových služieb, má prevádzkovateľ právo na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% denne z dlžnej sumy, a to za každý deň omeškania zo splnením povinnosti odberateľa zabezpečenej zmluvnou pokutou podľa tohto bodu VOP.

42. Prevádzkovateľ má právo účtovať odberateľovi poplatok za každú samostatnú upomienku k úhrade po lehote splatnosti vo výške 10 EUR. Neuhradenie ceny za SaaS a/alebo neuhradenie ceny za doplnkové služby v lehote ich splatnosti, sa považuje za podstatné porušenie týchto VOP odberateľom, ktoré bez ďalšieho zakladá právo prevádzkovateľa na odstúpenie od zmluvy. V súlade s ustanovením § 369c ods.1 veta druhá zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, výšku paušálnej náhrady nákladov spojených s uplatnením pohľadávky ustanoví vláda Slovenskej republiky nariadením.

43. Pokiaľ prevádzkovateľ v príslušnom období kalendárneho mesiaca nedodrží garantované parametre poskytovania SaaS/doplnkovej služby, má odberateľ právo na finančnú kompenzáciu, pričom táto kompenzácia je poskytnutá v nadväznosti na uznanú reklamáciu v nasledujúcej výške:

Dostupnosť za obdobie 

  Výška kompenzácie

Menej ako 90% alebo rovnako alebo viac ako 85%  

  15%

Menej ako 85%  

  30%

Prevádzkovateľ poskytne odberateľovi kompenzáciu formou zľavy za poskytnutie doplnkovej služby na ďalšie platobné obdobie.